Kiropraktorerne Nis Alnor og Randi Andersen

Kiropraktisk klinik blev grundlagt i 1983, og er siden 1989 drevet af kiropraktor Nis Alnor. Siden 2004 har kiropraktor Randi Andersen også været tilknyttet klinikken.

Nis

Nis Alnor, Kiropraktor klinikejer siden 1989

Kiropraktor Nis Alnor er uddannet på Palmer College of Chiropractic, USA, 1988, turnus hos kiropraktorerne Klingaa, Køge og siden 1. december 1989 indehaver af klinikken.

Interesseområder:
Diskusprolaps i nakke og lænd, hovedpiner, smerter i brystryg, akutte og kroniske smerter i nakke og i lænd. Smertebehandling med nåle, dry needling. må ikke forvekslesmed akupunktur. Dry needling behandler smerter lokalt uden hensyn til medianbaner.

Sprog: Dansk, Engelsk og Tysk.

▼ Nis Alnor - CV
Randi

Randi Nemeth Andersen, Kiropraktor siden 2003

Kiropraktor Randi Andersen er uddannet på Syddansk Universitet Odense 2003, arbejdet på klinikken siden 2004, turnus kiropraktor Arne Amtoft, Køge. Underviser kiropraktorstuderende på Syddansk Universitet i Odense.

Interesseområder:
Børn fra 0-16 og unge, Svimmelhed, ultralydsskanning, smerter i brystryg samt nakkeproblemer.
Sprog: Dansk, Engelsk og Ungarsk.

▼ Randi Nemeth Andersen - CV

Kiropraktoren

En kiropraktor er en autoriseret sundhedsperson, der beskæftiger sig med undersøgelse, diagnose, forebyggelse og behandling af smertetilstande og nedsat funktion i muskel- og skeletsystemet. Man kan henvende sig direkte til en kiropraktor uden henvisning fra egen læge eller speciallæge. Kiropraktoren er uddannet – og forpligtet – til selvstændigt at undersøge og diagnosticere, hvori en skade består. Såfremt der er behov for undersøgelser, som kiropraktoren ikke selv kan varetage, eller anden behandling er påkrævet, henvises der typisk til egen læge.

Læs mere om Dansk Kiropraktor Forening her

Kiropraktoruddannelsen

Uddannelsen til kiropraktor i Danmark foregår ved Syddansk Universitet, Odense. Den består af en 5-årig kandidatuddannelse i klinisk biomekanik, efterfulgt af en 1-årig turnusuddannelse. Den afsluttede kandidatuddannelse kan give autorisation som kiropraktor. Kiropraktorer i Danmark autoriseres af Sundhedsstyrelsen og udgør en integreret del af det danske sundhedsvæsen.

Hovedparten af uddannelsen foregår på Syddansk Universitet i Odense. Senere i udannelsesforløbet inddrages Ringe Rygambulatorium samt turnusophold i praksis. Du kan læse mere om uddannelsen her

nis-kvinde-briks
Kiropraktisk klinik | Sdr. Stationsvej 41 | 4200 Slagelse | Tlf.: 5853 5858 | Fax: 5853 3858 | nis.alnor@slagelsekiropraktoren.dk